Уеб-средата ни привързва към марката

Компаниите, които искат да създадат истинска и жива връзка между своята марка и клиентите, задължително трябва да наблегнат на присъствието си в интернет. С рекламен микс, където телевизионното присъствие най-често заема най-голямо място, непременно трябва да бъде включен маркетингът онлайн. При това колкото по-богата и интерактивна е връзката, толкова по-силен е ефектът, стана ясно на IAB Forum 2012 в София.

Привързаността на човека към дадена марка нараства, ако тя е била представена пред него чрез няколко канала, включително интернет, сочат данни от проучване на IAB Полша, представени от Павел Коленда, мениджър "Изследвания на пазара" в полската организация. Изследване сред близо 2000 респонденти е показало, че всички показатели на успешното брендиране се покачват, ако марката е представяна и онлайн. В тези случаи значително се повишава процентът на хората, които са дали положителен отговор на твърдения като “”познавам тази марка много добре”, “тази марка ми е близка”, “това е подходящо за хора като мен”, “обичам да говоря за марката”, “обмислям покупка” и “бих препоръчал тази марка на приятели”.

Нещо повече, има значение дали марката е представяна чрез стандартна дисплейна реклама -банер, онлайн видео или така наречената “рич-медиа”, при която се съчетават образ, видео, интерактивност.

“Консумацията на реклама в телевизията е пасивна. Ние седим и просто гледаме”, обяснява Павел Коленда. Същото важи и за другите медии, различни от уеб. Обратното, казва Коленда, “онлайн връзката с потребителя е активна – това изгражда връзката на човека с марката”. Според него всички компании, които искат да създадат силна връзка между клиентите си и марката си, трябва непременно да заложат на интерактивните взаимоотношения потребител-бренд, които пък са възможни единствено през интернет. 

Коментар