Съвременните онлайн технологии няма да минат без NFC – една стара, но постепенно набираща скорост технология. Бърза, лесна и сигурна, тя е неизбежното бъдеще за всички, които предлагат съдържание и услуги онлайн. Това заяви Александър Кръстич от IQ Mobile – агенция за мобилен маркетинг в DACH&SEE – по време на IAB Forum 2012, който се провежда днес в столичния хотел Кемпински-Зографски.
NFC – Nearfield communication – е технология за безжична комуникация между устройства на близки разстояния. За целта са необходими NFC чип, който най-често се вгражда в мобилния телефон, и четец, който се монтира на мястото на използване – например на билетна каса в киното.
Приложенията на NFC са многобройни. Може да се използва за споделяне на информация, което е особено важно за доставчиците на съдържание онлайн и за мобилната реклама. Може да се прилага за трансфер на информация безконтактно, например за изпращане на изображения, музика и т.н.
Особено съществено при NFC е сигурността – високата степен на сигурност прави възможно тази технология да превърне мобилните ни телефони в електронни портмонета. Така те биха били удобни за дребни плащания – например за билети за транспорта или за кино, за кафе и т.н.
В контекста на онлайн технологиите NFC може да се разглежда като удобно средство за маркетингови кампании. Например на хората, които отиват на кино, може да се предложи безплатно питие или пуканки, натрупване на точки за спечелване на ваучери и т.н.
За момента едва 5% от смартфоните имат интегриран NFC чип. Това са 10 устройства BlackBerry, Samsung и Nokia. Чиповете могат да се интегрират и в СИМ картите на телефоните.
Използването на тази технология ще опрости живота ни в много отношения, смята Кръстич. Тя ще ни осигури по-лесно пътуване, по-лесно “чекиране” по летищата, използване на телефона като средство за идентификация вместо паспорт, добиване на допълнителна информация например за разписания, промоции и т.н.
Bullshit е твоят коментар, уважаеми.
В България критично изоставаме с микроразплащанията, което е една голяма тенденция, вече е реалност в Япония и САЩ, за който е чувал ДоКоМо, знае за какво говоря.
Пак изпускаме влака, пак губим критични и конкурентни бизнес печалби. Да бяха се разбрали нашите телекоми, ама нали си драпат накъдето си знаят, трудно е да пробие там иновативното мислене. Гледат си традиционите печалби в кратък срок 4-5 години, много важно…
Bullshit!!!