Мария Малцева |
Онлайн-реклама, онлайн-видео, rich media, брендиране, мобилен маркетинг – за тези и други подобни неща се говореше цял ден в голямата конферентна зала на столичния хотел Кемпински-Зографски – там по-рано тази седмица течеше IAB Forum 2012.
Форумът си бе поставил за цел да привлече големите специалисти от интернет бранша, рекламните агенции и медиите у нас, за да разкрие какво е бъдещето на онлайн медиите и онлайн рекламата у нас.22% ръст на пазара на онлайн реклама за 2011 година очаква IAB Полша, разкри Павел Коленда, мениджър “Изследвания на пазара” в полската организация.
Малко преди неговата презентация българската IAB съобщи, че ръстът на онлайн рекламата у нас за 2011 година се очертава около 4,1%.
Symbian остава доминираща операционна система при смартфоните в България, посочи пък Петър Делчев от М-Тел. Различните данни за мобилните операционни системи в световен мащаб сочат, че доминиращата ОС е Android, която държи около половината от пазара, а Symbian отдавна „залязва“ и процентите й все по-често са едноцифрени.
Каква е причината за това несъответствие е въпрос на догадки, но е факт, че разработчиците видимо се насочват към потребителите на устройства със софтуера на Google или Apple и все по-малко влагат ресурси в посока други ОС.
Една дама, която участваше в панелните дискусии, пък сподели, че при споменаването на израза „мобилен маркетинг“ неин познат я попитал дали става дума за стикери, които се лепят по мобилните телефони (?!).
На фона на всичко това нашите онлайн експерти ентусиазирано говорят за онлайн-реклама, rich media, брендиране, мобилен маркетинг, за създаването на микс от ТВ реклама и онлайн реклама, за user-generated content, за локационни маркетингови услуги…
Е, мога само да адмирирам техния оптимизъм. Хубаво е да вярваме, че някой ден ще ги стигнем… поне поляците.
много има да ги гоним още поляците
Под мобилен маркетинг у нас се разбира телекомите да пращат на злощастните си абонати спам-смс с разни игри и промоции. 🙂 Досега не съм получавал предложение за нещо смислено по телефона .
Има една група хора във всеки бизнес, които гледат доста далеч – еххееее зад хоризонта. И така се издържат с приказки тук и там, по разни форуми,пред разни медии, без нищо да създават, без да са полезни за никого и нищо.
Рекламата си е нож с две остриета: От една страна тя е приход за рекламодателя, а от друга е досада за потребителите. Увеличението на приходи от реклама е от полза само за едни. Много по-добре ще бъде, ако се инвестира в различни видове интернет бизнес – нещо което е от полза за двете страни.