Globul ще инвестира 150 000 лв. в програмата „Да чуем детските мечти”

GLOBUL ще инвестира всички приходи от SMS-и, изпратени в мрежата на компанията на Коледа, 25 декември 2006 г. или общо 150 000 лв. за целите на своята социална програма „Да чуем детските мечти” през 2007 г.
За втора поредна година, GLOBUL финансира програмата насочена към подобряване на уменията за общуване и социализацията на българските деца в неравностойно положение.  
През 2006 г., GLOBUL вложи в програмата 117 400 лв. Екипи от психолози и артисти проведоха занимания по арт-комуникация с над 200 деца от училището-интернат за деца с умствени увреждания "Н. Й. Вапцаров" в Елхово и домовете за деца и юноши ”Пеню и Мария Велкови” във Велико Търново и “Св. Николай Мирликийски” в Благоевград. Консултантски екип от водещи български специалисти в областта на детското психическо развитие, терапевтичните и психодраматичните методи и изкуствата наблюдаваха и участваха в тяхната работа и отчитаха ефективността на програмата.
Доказано успешна, програмата продължава и през 2007 г., като се предвижда в нея да вземат участие и деца от още две институции в страната, които ще бъдат определени по специални критерии.
На специална прожекция за медиите в Центъра за култура и дебат „Червената къща” в столицата бе представен документалния филм на режисьора и оператора Иван Николов „Намерените деца”, заснет в края на 2006 г. по време на някои от заниманията с децата, включени в програмата. Филмът представя непредубеден поглед върху преживяванията на децата в срещата им с изкуството и се опитва да проследи процеса, в който те стават равноправни участници и автори.
Същността на заниманията по арт-комуникация е децата да се научат да общуват свободно и да развият умения и качества, които да им позволят да се справят по-лесно в реална обществена среда и в разнообразни житейски ситуации след напускане на институцията. Методите за работа, които се използват са изкуство, арт-терапия, психодрама, социодрама, ролеви игри и др.
Програмата „Да чуем детските мечти” се реализира с подкрепата на Фондация „Помощ за благотворителността в България” (ФПББ), а неин посланик на добра воля е певицата Белослава.
През юни 2006 г., коледната акция на GLOBUL спечели наградата за „Най-иновативна кампания” в първото издание на конкурса “ЗАЕДНО” за най-добра кампания за набиране на средства, учреден от фондация “Работилница за граждански инициативи”. В края на ноември 2006 г., Българският донорски форум обяви компанията за „Най-голям корпоративен дарител” за 2006 г.

Коментар