„Матеус” подобрява работата на общините

118 общини използват софтуера за местни данъци и такси към Информационната система на общините "Матеус". Софтуерът е разработен от „Информационно обслужване” по поръчка на Министерство на финансите, което го предоставя безвъзмездно на общинските администрации.

„Матеус” създава единен интерфейс за работа в общинските данъчни служби, като позволява на администрацията да улесни комуникацията с клиентите си и да подобри качеството на обслужване.

Системата вече позволява извършване на плащания на ПОС терминали в касите на МДТ в общините. По този начин се реализира политиката на МФ за намаляване на разплащанията в брой, което значително облекчава гражданите и бизнес организациите.

Планирани нови функционалности в „Матеус"

• Директен дебит – възможност за заявка на директен дебит към дадена банка и автоматичното плащане на задълженията на лицето, подало това искане

• Директни услуги през сайтовете на банките – възможност за проверка и онлайн плащане на задължения чрез виртуалните портали на банки

• Онлайн плащания – погасяване на задължения с кредитни и дебитни карти през интернет

• Подаване на декларации, обработка и връщане на обратен отговор на подателя за статуса на приетия документ

• Управление на контролно-ревизионната дейност

Към системата е разработено и уеб базирано приложение, което позволява онлайн проверка на задълженията на данъчно задължено лице към съответната община. Услугата работи в реално време и на практика това може успешно да замести изпращането на хартиени съобщения до данъчно задължените лица.

За общинските администрации „Матеус” позволява администриране и поддържане на регистър на гражданите, регистър и обработка на документи и декларации, задължения и плащания, осчетоводяване и отчетна дейност. В новата система има изграден единен регистър на данъчно задължените лица и е създадена връзка между физическо лице и собственик на ЕТ, като тя поддържа различни по вид идентификационни номера, като ЕГН, ЛНЧ и БУЛСТАТ.

Системата “Матеус” е базирана на “облачни” технологии, които позволяват инсталиране, както при клиента, така и в център за данни на Информационно обслужване. В момента компанията работи по два договора с общини за предоставяне на Матеус в “облака”.

Коментар