Ученици се състезават с виртуални предприятия

Млади мениджъри ще се състезават за най-добро виртуално предприятие на България. 29 ученици от страната ще сверят бизнес уменията си в управлението на виртуални компании във финалите на състезанието „Виртуално предприятие”, което се организирана от Джуниър Ачийвмънт България и Майкрософт България на 28 април в Националния център за подготовка на олимпийци в София.

„Виртуално предприятие” е образователно онлайн състезание, организирано на национално, европейско и световно ниво. Тази година в програмата се включиха 734 ученици от 24 населени места, които се състезаваха онлайн в продължение на 2 месеца.

Участниците във виртуалната игра стартират онлайн компании при равни условия и вземат решения за пет основни показателя на произвеждания продукт: цена, обем на производството, маркетинг, капиталови инвестиции и развойна дейност. Решенията им трябва да са съобразени с реалната пазарна среда и макроикономическата политика.

Крайното класиране се осъществява чрез Индекс на пазарното представяне, който сравнява резултатите по предварително зададени критерии.

Общо 8 отбора от Пловдив, Самоков, Горна Оряховица, Казанлък и Плевен достигнаха до финалите на тазгодишното състезание, след като пребориха 212 отбора в първия онлайн етап на играта. Във финалния кръг отборите ще имат за задача да създадат виртуални фирми, конкуриращи се помежду си при производството и продажбите на хологенератор – хипотетичен иновативен продукт, зададен специално за състезанието.

Освен в отборната надпревара, учениците ще решават и индивидуален тест по икономика, зададен в началото на състезанието, който, заедно с отборното класиране, ще определи и персонални победители в играта. Те ще получат грамоти, с които могат да кандидатстват за стипендия от общината, в която живеят.

Коментари по темата: „Ученици се състезават с виртуални предприятия”

добавете коментар...

  1. По-добре неизвестен, отколкото посредствен

    Аз ще ти отговоря: по нищо. Участвал съм в състезанието и не струва, отразява едва 40% от действителността, като част от зависимостите между отделните решения не работят правилно. С други думи, това е състезание по изготвяне на стратегии в WarCraft.

  2. анонимно

    По какво това състезание се различава от стандартна web базирана компютърна игра? По ясно зададен въпросът ми е така: кой е писал играта, и какви алгоритми са ползвани при engin-а. Тези алгоритми трябва да са колкото се може по-прецизно копие на реалните икономически процеси и следователно – ТРЯБВА да са публично представени предварително.

Коментар