Популярността на Apple внася риск за сигурността

Нарасналата популярност на епълските устройства в корпоративния сектор, в частност на интернет трафика, генериран от тях, води до увеличаване на рисковете, свързани със сигурността, алармираха експерти от компанията Zscaler.

Mac компютрите, iPhone и iPad принципно се считат за надеждно защитени, въпреки няколкото големи вирусни атаки от рода на Flashback и SabPub. Потребителите вярват в сигурността на епълските устройства, докато антивирусните специалисти препоръчват на компаниите да бъдат по-внимателни в защитата на техните мрежи, в които са включват все повече лични устройства.

Zscaler съветва компаниите да следват основните препоръки за обезпечаване на ИТ сигурността, отвъд зависимостта от използваната операционна система и типа на устройствата. Става въпрос за регулярните обновления и инсталиране на ъпдейтите за сигурност.

Скорошно проучване на Sophos установи, че 2,7% от компютрите на Apple са заразени с опасни вируси, които са способни да повредят Mac OS X и личните данни на потребителите. Около три четвърти от тези компютри са жертва на вируса Flashback, който използва уязвимост в Java.

Flashback зарази над 550 хиляди Mac OS X компютъра, повечето от които на територията на САЩ. Откритата зараза за пореден път опроверга изявленията на някои експерти, че няма заплахи за потребителите на Mac.

Коментари по темата: „Популярността на Apple внася риск за сигурността”

добавете коментар...

  1. Ябълков потребител

    Какъв коментар, драги интернет зрители! Бих искал да попитам върлите фенове на Ейпъл знаят ли защо първаначално логото на тази компания е било с цветовете на гей-движението (на дъгата)?

  2. zmeYpc

    Учудващо е как когато няма какво да се каже се претоплят стари манджи, възкресяват се стари плашила и се изказват неоснователни опасения.
    Zscaler (http://www.zscaler.com/) е поредната компания пряко конкурираща се в областта на облачните решения и корпоративните центрове за данни. Абсолютно нормално е тя да включи в своя доклад и подобни „опасения“ за настолните, преносимите и мобилните компютри на Епъл.
    По-странното е, че подобна скъпоструваща (като цени на услуги), непопулярна у нас (ползвана само от банки и мобилни оператори) компания се извежда като фактор по отношение на това кое е и кое не е сигурно в OSX/iOS.
    Светът на Wintel и на уинтелския OEM се чувства пряко заплашен от експанзията и масовото ползване на продукти и услуги на Епъл. Тресе ги здраво.
    От друга страна многомилиардният бизнес на решения и продукти за антивирусна защита също се чувства застрашен от софтуерните решения на Епъл. Компанията неотдавна запуши дупка в сигурността на своя брузър Safari, който е позволявал на Google и на свързани с нея аналитични компании да събират лични данни ПРОТИВ съгласието на потребителя. В САЩ Google и свързаните с нея компании е разследвана и ще бъде осъдена. Вратичката беше зазидана и Google и подобните ѝ бизнеси ще трябва да търсят друга пробойна, за да утолят ненаситния си глад за лични данни.
    Другата тенденция е, че Епъл никога не се е позиционирала като компания предлагаща корпоративни решения (софтуер и хардуер) за бизнеса, въпреки че масово нейните най-нови решения и продукти се приспособяват и наложиха в администрацията, в банковия сектор, както и в армията, в производствените фирми и в сектора на услугите. Това е в САЩ и Канада предимно. По този начин уинтелският конгломерат от монополни компании борещи се за корпоративния сегмент изпада и ще продължи да изпада в паника. Епъл застрашава да се намеси и да преструктурира пазари, които конгломератът смяташе за своя неприкосновена територия.
    Какво е положението в България?
    Плачевно и точно на 180 градуса. Засега тукашния конгломерат няма основания да се тревожи, че епълски решения и продукти може да наруши уинтелската хегемония в търговете, администрацията и бизнеса, но ВСЕ ПОВЕЧЕ И ПОВЕЧЕ крайни потребители, служители и клиенти идват с епълски продукти, питат за поддръжката на епълски услуги и ТРЕВОЖАТ силно българския УинТел. Чудовището трябва да измисли как да поддържа, да съвмести неуинтелските услуги, софтуер и хардуер. То би искало да се настани в компютрите и мобилни устройства с марка Епъл. От своя страна крайните потребители искат само поддръжка и съвместимост. Получава се конфликт: те не ползват и няма нужда да ползват антивирусни решения, защото системите им могат да работят и без такива. Ползват облачни решения, които са от Епъл и са при това съвместими с подобните облачни услуги на УинТел при условие, че банката, компанията, фирмата се абонира за тях. Обикновения ябълков потребител няма нужда от тях, но може да ги ползва НАРЕД с епълските. Ето тука е големият СТРАХ. И причината да се появяват в нашия печат все повече и повече и претоплени и несъстоятелни твърдения, че решенията на Епъл са лоши за бизнеса. А те не са. И в това ще се убеждават все повече български фирми и учреждения.

Коментар