Един час престой в резултат на кибератака може да коства на бизнеса 100 хиляди долара, твърди проучване на Neustar. Най-големи са пораженията върху магазините, тъй като хакерите могат да извадят от строя сайтовете за продажби в продължение на много часове.
Наблюдава се постоянен ръст на броя и видовете кибератаки, а хакерите проявяват все по-голяма изобретателност в своите действия, отбелязва Neustar.
Правилата на играта се промениха в последните няколко години. Щетите в парично изражение могат да бъдат твърде големи, особено когато се провеждат продължителни атаки – например цял ден, посочват от анализаторската компания.
Според 65% от ритейлърите, един час престой на сайта им струва $10 хиляди. 21% пък оценяват загубата от кибератаки на $50 хиляди за един час, а 13% говорят за щети в размер на повече от $100 хиляди.
Загубите нарастват при компании, които зависят изцяло от интернет магазините си. Над една трета от анкетираните фирми се били атакувани в продължение на повече от денонощие, а 11% – дори цяла седмица.
Според експертите, само 5% от компаниите имат специални механизми за защита от хакерски нападения. Повечето фирми използват стандартните средства, вградени в мрежовото оборудване.