КонтурГлобал Марица Изток 3 заложи на SAP информационна система, за да реорганизира и оптимизира бизнес процесите си. Новата платформа предоставя инструменти за събиране и анализиране на данни, достъп до информация в реално време на глобално ниво в ContourGlobal, както и възможност за проследяване и оценяване на постигнатите резултати спрямо зададени бизнес показатели.
С въведената от Аtos България система електроцентралата ще оптимизира веригата си за доставки, ще намали административните разходи и ще може да преустановява процедури без добавена стойност.
„В практиката ни в енергийния сектор проектът ни с КонтурГлобал Марица Изток 3 е един от най-интересните и предизвикателни. С новата SAP информационна платформа електроцентралата ще постигне оперативна ефикасност и ContourGlobal ще повиши възвръщаемостта на инвестициите си в страната”, коментира Веска Давидова, управител на Аtos България.
Съществуващата бизнес система MS Axapta е подменена със SAP процеси за управление на счетоводна дейност, дълготрайни активи, контролинг, снабдяване и управление на наличности и управление на инвестиционни проекти.
Atos е разработила и двупосочен интерфейс между SAP и съществуващата система за поддръжка и ремонт на съоръженията на КонтурГлобал Марица Изток 3, за трансфер на данни за работни поръчки, материали и материални изисквания.
ТЕЦ КонтурГлобал Марица Изток 3, в която работят 500 души, е с обща мощност 908 мегавата и произвежда 11% от електроенергията на България. Глобалната компания, с капитал от 1 милиард долара, развива енергиен бизнес и в други държави от Централна и Източна Европа, сред които са Румъния, Украйна и Полша.
Успешното SAP внедряване в КонтурГлобал Марица Изток 3 се използва от ContourGlobal като модел за внедряване на SAP в компанията и в други държави, уточни Добрин Далов, финансов директор на компанията за България.