За трета поредна година IBM е световен лидер в областта на социалния софтуер, сочи проучване на IDC. Анализът на приходите от социални платформи през 2011 г. показва, че IBM се е разраснал значително, в сравнение с конкурентите, с двойно по-бързи темпове от общия растеж на пазара, който възлиза на 40%.
Подходът на IBM комбинира пълния капацитет от възможности на социалните мрежи с анализи. По този начин компаниите могат да обхванат само необходимата за тях информация и да следят директно комуникацията служител – потребител.
Платформата на IBM за социални мрежи, IBM Connections, осигурява незабавна връзка само с един клик и позволява изграждане на социални общности вътре и извън организацията, с цел покачване лоялността на потребителя и бързи бизнес резултати.
IBM Connections e достъпна на място и в облачна среда. Към днешна дата повече от 35% от 100-те компании в класацията „Fortune 100” използват софтуера на IBM, включително 8 от топ 10 доставчици и банки.
IDC прогнозира, че пазарът на социални платформи за бизнеса ще достигне $4,5 млрд. до 2016 г. и ще се разрасне с 43% през следващите 4 години. Компаниите отчитат значително повишаване на производителността след успешно използване на социалния бизнес софтуер.