По 16 часа седмично сме в интернет

Българите прекарват 16 часа седмично в интернет, което превръща медиата във втората най-популярна след телевизията (23,2 часа седмично). Радиото (11,7 часа), вестниците (4,1 часа) и списанията (3,7 часа) изостават далеч назад, сочат националните резултати от проучването "Mediascope Европа 2012".

 

В европейски мащаб, интернет потреблението на седмична база е 14,8 часа, повече от час по-малко спрямо България, коментираха от IAB България.

Също както и на останалите пазари, споделеното медиа потребление е основна характеристика за използването на медиите. В България 36% от мъжете и 38% от жените използват интернет докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най-голям процент от времето си в интернет, докато гледа телевизия, е тази от 16 до 24 години – 48%.

Влиянието на интернет в България е силно. 51% от интернет потребителите в национален мащаб споделят, че интернет им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини. Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че интернет им помага да управляват здравето си.

„Mediascope Европа” е най-голямото общоевропейско проучване за медиа потребление с повече от 50 000 респонденти, посочиха от IAB България. Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии – от радио и ТВ, през преса и списания, до интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли.

Коментар