Южнокорейската компания LG Electronics си постави за цел първото място на пазара за телевизори. В момента LG е на втора позиция след своя „сънародник” Samsung Electronics.
Изкачването на върха ще стане с помощта на ново поколение телевизори, направени по технология OLED (дисплеи с органични светодиоди), става ясно от интервю на Франс Прес с топ мениджър на компанията.
LG отчита факта, че досега е била по-бавна в пускането на нови устройства в сравнение със Samsung. Но когато става въпрос за OLED телевизорите, компанията вярва, че може да работи по-бързо от своя конкурент. "В тази игра нашите шансове са много големи”, казва вицепрезидентът на ТВ бизнеса на LG – Ро Сeог Хо.
В момента LG работи по намаляване на себестойността на OLED производството, тъй като сегашните модели с цена от десетина хиляди долара са неконкурентноспособни. Очаква се двата корейски гиганта да пуснат подобни телевизори през втората половина на годината.
Според прогноза на DisplaySearch, през 2012 г. ще бъдат продадени само 20 хиляди OLED телевизора, докато по-рано се очакваше доставките да достигнат 50 хиляди. iSuppli пък прогнозира 2,1 милиона броя продажби на OLED ТВ през 2015 г.