Някои европейски авиокомпании започват да търсят информация за своите клиенти в Google. В частност, British Airways въведе нови изисквания за обслужване на клиентите, в рамките на които служителите на авиокомпанията са длъжни да търсят допълнителна информация за пътниците, вкл. и техни снимки.
Целта на подобна инициатива е да бъде осигурено по-високо ниво на персонално обслужване. Стюардесите ще разполагат с таблети iPad, на които ще виждат информация за повечето пътници в самолета, вкл. данни за техните предишни полети, жалби, статут в Executive Club и др.
В последно време Google въведе множество подобрения, които улесняват търсенето на информация за пътуващите, отчитат авиокомпаниите. Техният стремеж е да провокират същите емоции, които клиентите изпитват в любимия си ресторант, например, където са винаги топло посрещани, поясняват от British Airways.
Новата инициатива обаче може да предизвика разгорещени спорове във връзка с конфиденциалността и правомерността при събиране на подобен род информация за пътниците.