80% от българските компании се нуждаят от софтуер за бърз достъп до документация, твърди проучване сред 110 фирми, проведено от „Немечек България” и „Прагматика”.
Компаниите у нас се нуждаят на първо място (в 93% от случаите) от софтуерен продукт, който позволява по-бързо търсене в документацията. Голямо удобство, според 77,3% от анкетираните, е документите да се съхраняват на едно и също място и всички да имат достъп до тях с оглед подобряване на ефективността и фирмена сигурност.
Анкетирани са компании с административен персонал повече от 50 човека, с изключение са фирмите, специализирани в счетоводство и HR услуги. Визирани са основно документи за управление на качеството (50,9%), за управление на оферти и договори с клиентите (33,6%), логистика (30,9%), счетоводство (25,5%) и документи за HR (19,1%).
Основни проблеми, стоящи пред българските фирми във връзка с документооборота, са: загуба на време за справки и откриване на необходимия документ, липса на физическо пространство за съхранение на документите, недостатъчен сървърен капацитет за електронните документи и проблеми при придвижване на документите от едно бюро на друго.