Microsoft продължава активно да разширява собствената си мрежа от магазини. До края на 2013 г. софтуерната компапния (с амбиции да стане и хардуерна) планира да увеличи броя на магазините си до 44, съобщи ZDNet, позовавайки се на източници от Microsoft.
Нови салони Microsoft Store ще бъдат открити в Орландо и Бостън през август 2012 г. В близко бъдеще предстои отваряне на магазини в Пуерто Рико и Канада. Миналата година Microsoft обеща 75 нови магазина в следващите 2-3 години.
Microsoft Store предлага компютри под Windows, смартфони с Windows Phone, софтуер и различни периферни устройства, произведени от компанията, напр. мишки. Скоро в магазините се очакват и таблет компютри Surface.
Последните планове на Microsoft са свързани с инвазия на хардуерния пазар. Тестът дали подобна стратегия ще бъде успешна е таблетът Surface, очакван скоро на пазара.
Софтуерният гигант иска да приложи опита на Apple в създаване и налагане на собствени устройства, при които и хардуерът, и софтуерът са проектирани от самата компания.