Пазарът на потребителски технологии гони $2,1 трлн.

Потребителите в света ще похарчат тази година 2,1 трилиона долара за технологични продукти и услуги. В близките години пазарът ще расте, достигайки $2,7 трлн. през 2016 г., прогнозира Гартнър.

 

Анализът обхваща разходите за мобилни телефони, компютри, развлекателни устройства и съответните мрежови услуги, софтуер и мултимедийно съдържание. През 2011 г. световният пазар на цифрови продукти и услуги е със 114 млрд. долара по-малък спрямо прогнозата за настоящата година. Ръстът ще се ускорява до 130 млрд. долара годишно.

Мобилните услуги държат 37% от общите разходи на пазара за потребителски ИТ, или 0,8 трлн. долара. През 2016 г. разходите в сегмента се очаква да достигнат 1 трлн. долара.

Потребителите ще похарчат около 222 млрд. долара за мобилни телефони през настоящата година, а към 2016-та този сегмент от пазара ще достигне 300 млрд. долара.

Приходите от услуги за кабелна, спътникова и интернет телевизия, както и от онлайн игри се оценяват на 210 млрд. долара през 2012 г., с прогноза за 290 млрд. долара през 2016 г.

Трите най-големи сегмента на пазара за потребителски технологии са мобилните услуги, мобилните телефони и развлекателните услуги, посочва Гартнър. Има два класа продукти, които в перспектива ще растат бързо – това са онлайн магазините за приложения и цифровото текстово съдържание. Гартнър очаква разходите за тях да се утроят до 2016 г.

Продажбите на мобилни програми и игри през 2012 г. се оценяват на 18 млрд. долара, като се очаква да нараснат до 61 млрд. долара през 2016 г. Разходите за електронни книги и списания и информационни услуги ще нараснат от 5 до 16 млрд. долара за отчетния период.

Потребителите започнаха да ползват охотно безплатно съдържание с реклама, като са готови също така да платят за съдържание, ако то е ценно за тях, се твърди в анализа на Гартнър.

Коментар