43% от българските блогъри поддържат уеб сайта си вече над 4 години, според проучване на AMI Communications, Нов български университет и Арбитраж. Други 34% се занимават активно с блога си между 2 и 4 години.
Поддържането на блог в България не е временно хоби, а сериозно и дългосрочно занимание на активни хора. Над 40% от блогърите в страната заемат ръководни позиции или имат собствен бизнес, твърди проучването.
източник: (AMI Communications) |
Около 28% от блогърите отделят средно между 1 и 3 часа на седмица за блога си, а 22% – между 3 и 5 часа. Най-голям дял – 43%, публикуват поне по един пост седмично, а 27% – по два-три поста.
Проучването показва още, че българските блогъри най-често са на възраст между 25 и 34 години. Мнозинството от тях – 85%, работят, а други 11% са студенти.
Блогърите имат най-голямо доверие на ИТ компаниите (52%). На второ и трето място са производителите на софтуер и хардуер (47%) и фирмите, които се занимават с търговия на дребно (22%).
Блогърите приемат за най-достоверна информацията за дадена организация, когато тя идва от независими експерти (60%) или от „човек като мен” (55%). Най-важните фактори за добрата корпоративна репутация, според хората със собствен блог, са високото качество на продуктите и услугите (80%), прозрачните и честни бизнес практики (70%) и откритата комуникация (64%).
Мнозинството от анкетираните (81%) използват първо онлайн търсачките, когато търсят информация за дадена компания. Социалните мрежи са вторият предпочитан източник (34%).
Сравнително голям дял от блогърите (39%) по принцип приемат информация за дадена организация за вярна, когато са я чули или прочели веднъж или два пъти.
Когато имат доверие на конкретната компания, делът на блогърите, които ще повярват на новината от първия или втория път, нараства до 45%. При негативно отношение към дружеството, склонните да повярват в информацията от първите два пъти намаляват до 17%.