QR кодове стимулират покупките през телефон

Всяка 5-та покупка на енергоспестяващи крушки онлайн е през мобилния телефон, обявиха от българската марка Realux. През септември близо 20% от хората, които пазаруват икономични лампи в интернет, го правят от мобилно устройство – това е 10 пъти повече в сравнение със същия месец на миналата година, когато едва 2% от онлайн потребителите са си поръчали крушки през телефона.

Ръстът на покупките през телефон се дължи до голяма степен на нарастващата популярност на QR кодовете, чрез които все повече хора влизат в интернет страници, за да се информират или да пазаруват, коментираха от Realux. Компанията първа у нас постави QR код на опаковките на своите лампи.

Най-използваните мобилни устройства, от които се купуват енергоспестяващи крушки, са Apple iPad и iPhone, както и Samsung Galaxy. Най-търсените лампи са енергоспестяващите от 20 и 25 вата, които отговарят съответно на 100W и 125W излъчвана мощност на обикновените крушки.

От LED лампите най-много се купуват светодиодните лунички, предназначени предимно за домакинства, както и интегрираните LED тела за вграждане, подходящи за заведения, хотели, административни сгради.

QR кодовете върху опаковките на продукти са сред най-често сканираните от потребителите в Европа (36%), наред с тези върху вестници и списания (48%). На следващите места по популярност се нареждат шифрите, поставени на интернет страници, на плакати и флайери, на визитки, на входове на магазини, в телевизионни програми.

Коментар