Nokia стартира кампания за „завръщане”

Nokia започва мащабна рекламна кампания за налагане на новите си WP смартфони Lumia 920 и Lumia 820. Финландската компания очаква двете устройства да й помогнат да възстанови загубените си лидерски позиции.

В някои градове на Европа вече се появиха рекламни плакати с WP смартфона. Кампанията се организира в навечерието на пазарния дебют на Windows Phone 8 – новата мобилна платформа на Microsoft, с която Nokia е обвързала бъдещето си.

На една от най-оживените улици в Хамбург, например, „грее” огромно изображение на смартфон и надпис „Всички обичат завръщането”. Очевиден е намекът на Nokia, че новата линия смартфони ще възвърне предишните й позиции.

Nokia отстъпи първото място при телефоните на Samsung. Компанията заложи на мобилна платформа Windows Phone, като подписа дългосрочно споразумение с Microsoft, загърбвайки постепенно собствената операционна система Symbian.

Microsoft, от своя страна, разчита и на други партньори за налагане на Windows Phone. Така например, наскоро тайванският производител на смартфони HTC пусна нови модели, брандирани с Windows Phone, което първо предизвика ирония, а по-късно и заплахи за съд от страна на Nokia.

Коментар