Lenovo Group, отскоро най-големия производител на персонални компютри, планира да засили присъствието си в региона EMEA (Европа, Близкия изток и Африка). Целта на компанията е да увеличи значително маржа на оперативната печалба, съобщи в интервю за Ройтерс президентът на Lenovo за EMEA Джанфранко Ланчи.
През второто тримесечие на 2012 г. оперативната печалба на Lenovo в региона е само 2%. В близките 18 месеца, т.е. към края на следващата финансова година компанията планира да повиши този показател до 3%.
„Ние сме в състояние да увеличим темпа на растеж, без да изразходваме големи ресурси. Трябва да разберем по какъв начин можем да развиваме бранда”, посочва Ланчи.
Lenovo планира да започне продажби на смартфони в много от страните в EMEA. Компанията няма да се фокусира на пазара в Западна Европа, където по правило мобилните устройства се предлагат и субсидират от телеком операторите.
В страните с развиваща се икономика продажбите на мобилни телефони все още не се субсидират и пазарът е отворен. Това е абсолютно друг бизнес модел, коментира Ланчи.