Доклад от Digi-Capital, компания предлагаща услуги за инвестиционно банкиране, прогнозира, че до 2016 година Европа и Азия ще доминират на пазара за социални и мобилни игри както по отношение на геймъри, така и на разработчици.
Приходите от видео игрите през 2016 година се очаква да достигнат 83 милиарда долара (62,4 милиарда евро), 57% от които ще бъдат свързани с мобилното и социално преживяване, спрямо 49% през 2012 година.
През 2015 година Азия и Европа ще съставляват 87 на сто от световните приходи от гейм сектора. Китай ще държи най-голям дял от 32%.
Изпълнителният директор на Digi-Capital Тим Мерел казва за Gamasutra, че в основата на конкуренцията в този сектор е свободата да се избират различните видове игри и бизнес модели.