Обемът на спама е намалял през 2012

Обемът на спама е намалял с 8,2% през 2012 г., в сравнение с предходната година, сочи доклад на антивирусната компания Kaspersky. Процентът на електронните съобщения в пощенските кутии постоянно е намалявал, като средният показател на спама е 72%.

Рекордните за последните пет години резултати се дължат на усъвършенстването на анти-спам защитите. На първо място, това са по-добрите анти-спам филтри на основните доставчици на електронните пощенски услуги. На второ място са задължителните политики за подпис и по-специално на Domain Keys Identified Mail (DKIM).

През октомври миналата година математик откри, че няколко големи компании, сред които Google, Yahoo, Amazon и eBay, използват 512-битови ключове за криптиране, въпреки задължителните стандартни за поне 1024-битово криптирани. В резултат на това, много организации започнаха да сменят остарелите си криптиращи технологии, което направи фалшифицирането невъзможно и доведе до значителен спад на спам съобщенията.

От друга страна, Kaspersky установява смяна в подхода на спамърите. Те вече залагат на легитимните интернет реклами. Изчисления на руската компания за сигурност показват, че легитимните реклами в интернет са по-ефективни за бизнеса.

Коментар