Lenovo с 34% ръст на чистата печалба

ИТ гигантът Lenovo отчете 34-процентен ръст на чистата печалба за третото финансово тримесечие, благодарение на увеличените продажби на компютри и смартфони.

В периода октомври-декември 2012 г. печалбата на базираната в Пекин компания възлиза на 204,9 млн. долара, срещу 153,5 млн. година по-рано. В анкета на Блумбърг анализаторите очакваха чиста печалба от 184 млн. долара за китайския производител, втори по големина на PC пазара за миналата година след HP.

Продажбите на Lenovo през тримесечието са нараснали с 12% до 9,36 млрд. долара, а оперативната печалба на компанията се е увеличила с 26%, достигайки 243 млн. долара. Към края на миналата година Lenovo е разполагала с парични резерви в размер на 4,2 млрд. долара.

По данни на Gartner, доставките на компютри с марката Lenovo са нараснали с 8,2% през четвъртото тримесечие на календарната 2012 г., докато всички останали играчи от Топ 5 на РС пазара бележат спад.

Изпълнителният директор на Lenovo Ян Юанкинг нееднократно е заявявал намерението на компанията да укрепи позициите си на пазара за смартфони, таблети и интернет телевизори.

Lenovo притежава необходимите ресурси за организиране на печеливш бизнес със смартфони в Китай и Азиатско-тихоокеанския регион, смята анализатор от Suisse Group AG. По неговите думи, компанията има и „разумна стратегия”.

Коментар