Google обмисля как да участва в мобилния бизнес

Технологичната преса се напълни със слухове и дори снимки на евентуален мобилен телефон, произведен от Google. В отделни изявления обаче на двама ръководители на компанията се казва, че Google няма планове да става производител на мобилни телефони.
Според Ричард Кимбър, изпълнителен директор на Google за Югоизточна Азия, понастоящем компанията се е фокусирала върху приложения за мобилни телефони, а не върху самия хардуер. Той допълва пред австралийско издание, че Google има голямо желание да намери начин да интегрира своята технология за търсене и други приложения във всички мобилни устройства.
Винтън Сърф, един от основателите на Интернет и силно ангажиран с Google, казва, че компанията е много заинтересована да стане част от разрастващия се мобилен сектор и освен това се интересува живо и от платформите, които другите създават.
Според лондонската фирма за проучвания Understanding & Solutions, всичко, което Google прави, ще бъде свързано с услуги и софтуер. Google би могла да се замеси в проект за телефон, създаден чрез сътрудничество между нея и друга компания, но самата тя да произвежда телефони изглежда много малко вероятно.
Основната цел на Google е да накара хората да използват услугите й на мобилните си телефони толкова, колкото вече го правят в интернет, смятат анализаторите от Understanding & Solutions. Предизвикателството е, че мобилната среда е все още много различна от онлайн преживяването. Това означава, че Google ще трябва да намери начин да приспособи своите онлайн услуги и софтуер към тази среда.
Трите фактора, които движат в момента мобилния пазар, са търсене, рекламен бизнес и потребителски избор. Това е добра възможност за Google, защото в мобилната среда търсенето не е толкова лесно.
Никой не иска да преминава през множество кликвания, за да стигне до желаното съдържание. Така че повечето приложения за мобилно търсене се намират в оградената от уеб сайта на доставчика среда. Но потребителите искат да имат достъп до по-обширна информация. С по-добрата технология за мобилно търсене идва и възможността за рекламен бизнес на местно ниво, който е една от златните възможности в мобилния сектор.
Приходите от реклама в мобилния сектор са нищожни засега, но те могат значително да се повишат в дългосрочен план. Основният проблем е, че потребителите не обичат да получават реклами на телефона си, посочват от Understanding & Solutions.
Истинската движеща сила в мобилните комуникации в момента е изборът на потребителите за това как и къде да осъществяват достъп до своята информация. А това е област, където Google показа много сила онлайн. Все още е рано да се каже как ще се развият нещата, но известен брой компании, включително Google, тръсят начин да разширят потребителския избор и да увеличат стойността на услугата.

Коментар