Тайванската компания Acer отбеляза 45,6% ръст в продажбите на лаптопи през четвъртото тримесечие на 2006 година. Това е най-големият ръст сред петте водещи производители на мобилни компютри в света, твърди доклад на компанията за проучвания и анализи iSuppli.
През тримесечието Acer е продала 3,4 млн. лаптопа, или 45,6% повече, отколкото за предходните три месеца, когато успя да реализира 2,3 млн. устройства.
Лидерът на пазара, Hewlett-Packard, е постигнал 32,8% ръст за последното тримесечие. Това позволи на Acer да разшири дела си на пазара до 15,5 процента, в сравнение с 14,3% през третото тримесечие. Освен това Acer се изкачва на 3-то място в света при лаптопите, като измества Toshiba.
Пробивът на Acer е станал възможен, благодарение на агресивната ценова политика на компанията, твърдят анализаторите от iSuppli. В резултат на това, продажбите на Acer са нараснали рязко на европейския пазар.
Ръстът от 45,6% потвърждава предприетия курс от азиатските производители на компютри към завладяване на пазарен дял. Китайската Lenovo, наследник на РС бизнеса на IBM, също се опитва всячески да разшири позициите си на световния пазар.
Като цяло, през четвъртото тримесечие на 2006 година са продадени 23,6 млн. лаптопа, в сравнение с 20,4 млн. за предходните три месеца. Общо за годината са реализирани 28,4% повече мобилни компютри спрямо 2005-та, като броят им възлиза на 79,6 млн., твърди докладът на iSuppli.