Yahoo сключи сделка-мечта за всеки играч в Интернет

Yahoo има нова причина за радост, и то за сметка на Google. На 10 април интернет порталът обяви дългогодишна сделка с Viacom, която дава невероятната възможност на компанията да обслужва търсенето и рекламното съдържание на десетки Viacom уеб сайтове.
В договора е отбелязана и възможност за разширяване на споразумението до включване на цялата собственост на Viacom, което прави общо 140 сайта. Засега не са ознесени официално данни колко приходи от реклами ще бъдат поделени между Yahoo и Viacom. Но е ясно, че Yahoo ще спечели много от тази сделка.
Viacom е силен партньор, който всеки би искал да има. Взети заедно, Comedy Central, MTV Networks и другата дигитална собственост на компанията правят от Viacom топ дестинация в мрежата. Само за месец март Nick.com и ComedyCentral.com, които са собственост на Viacom, са имали 10 милиона индивидуални посетители поотделно.
Освен доходите, сделката е и много сполучлив удар за Yahoo и от друга гледна точка. Партньорството с Viacom сигнализира на рекламодателите, че маркетинговата система Panama, която бе пусната от Yahoo в пълната й функционалност тази година, е способна да се справя с адекватното управление на търсения и съответствия в съдържанието. Това води и до по-добро възприемане на рекламите от потребителите.
Ако Panama не беше проработила, то едва ли Viacom щеше да избере Yahoo пред конкуренти като Microsoft и Google. Все пак именно Google спечели споразумението за обслужване на рекламите в MySpace на News Corp. И отново Google беше компанията, която сключи споразумение с AOL на Time Warner, като тази сделка беше отмъкната под носа на Microsoft. И отново Google се докопа до YouTube и правата за реклама чрез придобиване на компанията на стойност от 1.65$ милиарда.
За известно време изглеждаше, че Google ще сключи и сделка с Viacom, но преговорите завършиха със скандал, породен от качването на видео клипове на Viacom със защитени авторски права. Това доведе до повдигане на съдебен иск срещу Google от страна на Viacom за нарушени авторски права.
И макар от Viacom да не са казвали, че скандалът може да е причината, поради която избраха Yahoo, то изказването на компанията, че Viacom и Yahoo споделят своето уважения към авторските права и друга интелектуална собственост, навежда на определени мисли.

Коментар