Потребителското съдържание е топ заплаха за медиите

Генерираното от потребителите съдържание е една от най-големите заплахи за медийната и развлекателната индустрия, според проучване, което е сигнал, че бизнесите се борят усилено, за да се справят с някои от тенденциите, известни като web 2.0.
Според проучването на Accenture, в което са участвали 110 висши служители на компании от САЩ и Европа, нарастването на генерираното от потребителите съдържание, като аматьорски дигитални видео материали, сценки от филми, уикита и блогове, ще бъде голям удар за филмовата, рекламната, музикалната, издателската, радио и телевизионната индустрии.
Само 3% от запитаните смятат, че употребата на социални медии е краткотрайно явление, което ще отмине с времето. Повече от две трети от компаниите смятат обаче, че е много вероятно сегашното потребление на този вид медии да нарасне.
Две трети от компаниите казват, че ще намерят начини да печелят от генерираното от потребителите съдържание в следващите три години. Но една четвърт от фирмите нямат ни най-малка представа как това може да се осъществи.
Проучването включва големи компании като EMI Music Publishing и WPP Group. От WPP смятат, че печелившите компании ще са тези, които ще могат да изследват и анализират промените и след това успеят да управляват и сливат възможно най-успешно онлайн и офлайн.
От EMI предвиждат, че музикалната индустрия ще бъде принудена да промени из основи своя бизнес модел, за да може да се справи с възхода на генерираното от потребителите съдържание.

Коментар