Microsoft търси пробив при търсачките чрез IE7 и Vista

На пазара за търсене на информация в интернет Microsoft рядко получава добри новини. Една добра новина за софтуерния гигант обаче съобщи "уебметричната" компания comScore. Тя изнесе данни за дела на софтуерния гигант в търсенето, който се е увеличил с 0.4% от февруари до март и достига 10.9% от пазара.
Това е голям успех, имайки предвид, че делът на Microsoft на този труден за нея пазар, доминиран от колоса Google, не се беше увеличавал от близо една година. Един месец обаче не означава в никакъв случай тенденция. Този резултат просто показва, че възприемането на Vista и Internet Explorer 7 помага на компанията в нейните усилия за пробив на пазара за търсене в уеб.
От comScore казват, че трафикът на Live.com значително се е увеличил, като растежът надминава цялостния трафик за търсене на Microsoft. Live е интеграционната точка за Windows Vista и изглежда започва да оказва влияние върху пазара на търсачките.
Дали обаче увеличението на дела на компанията за март може да се превърне в тенденция или е само краткотрайно явление, ще се разбере след няколко месеца. От comScore вярват, че най-трудните дни за Microsoft на "search" пазара започват да отминават. Ако трафикът на Live.com продължи да нараства, това ще означава, че стратегията на компанията да го направи търсачка по подразбиране в Internet Explorer 7 и фокусна точка за Vista вече започва да дава своите плодове. А с все по-мащабното възприемане на Vista, растежът на Microsoft на пазара ще продължи.
Миналата година беше изпълнена с множество предизвикателства за усилията на Microsoft да пробие на пазара на търсачките. Неотдавна компанията отбеляза намаляване на дела си, докато Google увеличи своя, а делът на Yahoo остана без промяна, констатира arstechnica.com.
Що се отнася до доминиращите компании на пазара, comScore съобщава, че Google за пореден месец увеличава дела си. Компанията регистрира увеличениe с 0.2% през месец март, като така делът на компанията на глобалния пазар става 48.3%.
За Yahoo обаче новините не са много добри. Компанията е единствената от топ пет на търсачките, която отчита спад на дела си от 28.1% на 27.5%. Така Yahoo регистрира най-ниската стойност на дела си на глобалния пазар от близо година насам.

Коментар