Hewlett-Packard увеличи своя дял на глобалния PC пазар за първото тримесечие на 2007 година, докато Dell, който се опитва да стъпи отново на крака, остана далеч зад лидера в индустрията, според последни данни на фирмата за проучвания Gartner, изнесени от informationweek.com.
HP без проблеми надмина средния за индустрията ръст, увеличавайки продажбите си с 28.7% в сравнение със същия период преди една година, като продаде над 11 милиона броя компютри. В същото време Dell продаде 8.7 милиона бройки, което е спад със 7.8% в сравнение с миналата година, според Gartner.
Що се отнася до пазарните дялове за десктопи, лаптопи и x86 сървъри, то HP е увеличила дела си от 14.9% на 17.6%, докато делът на Dell е паднал от 16.4% на 13.9%.
Общо продажбите на компютри са се увеличили с 8.9% до 62.7 милиона бройки за една година. Пускането на Vista от Microsoft е имало много „ограничено влияние” върху глобалното търсене. Vista е на първо място в сегментите на потребителите и много малкия бизнес, и то в регионите със зрели пазари, като например САЩ и Европа, казват от Gartner.
В САЩ Dell все още е на върха, въпреки спада на продажбите си с 15.5% на 4.1 милиона бройки. Продажбите на HP, втори на американския пазар, са се увеличили с 25.8% до 3.8 милиона бройки. Делът на Dell за една година е паднал на 27.9% от миналогодишните 33.9%, докато HP е увеличила своя на 25.7% в сравнение с 21% от миналата година.
Лошото представяне на Dell се очакваше, като се има предвид, че компанията е подложена на основна реорганизация, водена от нейния лидер Майкъл Дел. Той се завърна на лидерската позиция в компанията си след оставката на Кевин Ролинс.
От Gartner казват, че първото тримесечие на 2007 година е преходно за Dell, имайки предвид започналия проект на реорганизация в компанията.
Останалите три компании в световния топ пет са Acer, Lenovo и Toshiba с дялове от пазара съответно 6.8%, 6.3% и 4.1%. В САЩ трите компании след HP и Dell са Gateway, Toshiba и Apple с дялове съответно 7.7%, 5.4% и 5%, според Gartner.