Google съобщи в четвъртък за приходи в размер на $3.66 милиарда през първото тримесечие на 2007 година, което приключи на 31 март. Това е с 63% по-висок резултат в сравнение със същия период от миналата година и с 14% повече от приходите през миналото тримесечие.
Разходите за придобиване на трафик през тримесечието са били $1.13$ милиарда, което се равнява на 31% от приходите от реклами.
От компанията казват, че високите приходи за тримесечието се дължат на растежа на основните дейности (търсене и реклама) и изграждането на силни партньорства. Google продължава да се разраства в световен мащаб, сключвайки важни партньорства и развивайки платформата си, за да достави по-целенасочени и по-измерими реклами. Тази експанзия на мрежата на компанията й е позволила да подобри обслужването на потребителите чрез нови възможности и програми.
В Google са доволни от растежа в САЩ, а в международен план ситуацията била още по-добра. И тъй като стратегията на компанията работи, то тя няма да бъде променяна. Google ще продължи и занапред да инвестира в информационни центрове, инженерство, продажби и поддръжка.
Въпреки растежа обаче, приходите на служителите на компанията намаляват. От Google обясняват това с факта, че компанията е фокусирана върху щастието на потребителите, а не на служителите си, писа informationweek.com.
Приходите от онлайн собственост на Google са се увеличили със 76% за една година и с 15% от миналото тримесечие. Сайтовете на Google са генерирали $2.28 милиарда, което е 62% от общите приходи. Приходите, генерирани от партньорските сайтове чрез AdSense програми, са $1.35 милиарда или 37% от общите приходи, което е увеличение с 45% в сравнение с първото тримесечие на 2006 година.
Резултатите на компанията са логични, имайки предвид растежа с 85% на броя на платените линкове в платформата за реклама на компанията. През първото тримесечие на 2006 година Google е обслужвала 122 трилиона реклами, според Nielsen//NetRatings, а през първото тримесечие на тази година броят им е достигнал 226 трилиона.
Уеб трафикът на компанията се е увеличил с 20% за една година, базирано на средните стойности за тримесечие, според Nielsen//NetRatings. През Q1 на 2006 онлайн собствеността на компанията е имала около 93-милионна аудитория на месец в САЩ. Този брой сега е 111.7 милиона.
В сравнение с Yahoo Search и MSN/Windows Live Search, Google Search е показала най-голям растеж за една година. През февруари 2007 броят на търсенията е бил 3.6 милиарда, докато през февруари 2006 е достигнал 2.56 милиарда, според Nielsen//NetRatings. В същото време, Yahoo е регистрирал 1.33 милиарда търсения през февруари 2007, а една година по-рано – 1.19 милиарда. За MSN/Windows Live Search този брой е 618 милиона, а през Q1 на 2006 е бил 566 милиона.
Данни от друга фирма за проучвания, Hitwise, показват, че Google е увеличила пазарния си дял за сметка на конкурентите си. През март 2007 делът на компанията в САЩ е бил 64%, което е увеличение с 6% в сравнение с март 2006 година. Yahoo, MSN и Ask са имали дялове за март 2007 съответно от по 22% (-1% в сравнение с миналата година), 9% (-4%) и 3% (-0.5%). По-рано тази седмица Yahoo обяви спад в печалбата си за тримесечието от 11%.