Интернет компанията Yahoo планира да погълне Right Media, играч на пазара за реклама. Целта пред Yahoo е да се утвърди като продавач и брокер на реклама извън своята мрежа от уеб сайтове, разкриват от компанията, цитирани от Ню Йорк Таймс.
Сделката ще струва около $680 милиона на Yahoo, като се има предвид, че интернет гигантът вече притежава 20% от Right Media, придобити през октомври миналата година. Очаква се поглъщането да приключи в рамките на три месеца.
Преди една седмица Google закупи компанията за интернет реклама DoubleClick за $3.1 милиарда. Именно след тази сделка, анализаторите прогнозираха, че Yahoo ще придобие контрола върху Right Media, за да може да конкурира по някакъв начин алианса Google-DoubleClick.
4-годишната компания Right Media поддържа борса, на която рекламодатели и издатели купуват и продават в реално време площи за реклама в интернет чрез система за аукциони (търгове).
DoubleClick, от друга страна, е специализирана в обслужването на реклами в уеб сайтове. Наскоро обаче компанията обяви, че ще разработи подобна он-лайн борса за купуване и продажба на рекламни площи.
Онлайн издателите все по-често се обръщат към борсите, за да продават рекламни площи на своите сайтове, отчитат анализатори. Yahoo съобщи, че след сделката по придобиване на Right Media, ще увеличи присъствието си на борсата и като купувач, и като продавач на реклама.