Nokia планира да превземе двуцифрен дял на пазара за смартфони, макар и в момента платформата Windows Phone, на която залага финландската компания, да има само 3%, по данни на Gartner.
Стивън Елоп, CEO на Nokia, си поставя цел от над 10% от пазара, става ясно от негово интервю в Гардиън. Един от вариантите за постигане на подобен дял е чрез привличане на клиенти на BlackBerry, които са около 76 милиона по целия свят.
Повечето потребители на BlackBerry обаче са от корпоративния сектор, а смяната на платформа при тях е свързано с редица трудности, тъй като преходът не се свежда само до замяна на устройствата.
Канадският производител BlackBerry в момента е уязвим. Компанията пусна нови модели смартфони, но цената им остава висока, което ограничава продажбите им. Може би това е причината Стивън Елоп да бъде оптимист, че Nokia ще „открадне” клиенти от BlackBerry.
Главното сега за компанията е прогресът, укрепването на бранда и финансовото положение. Трудно е да се правят конкретни прогнози, коментира Елоп пред Гардиън.
ако го махнат тоя и минат на Андроид, ще превземат доста повече от 3% от пазара на телефони