Globul подкрепи старта на DMS – единен дарителски номер в България

Български дарителски форум и фондация “Помощ за благотворителността в България” обявиха днес старта на DMS в България – единна система за даряване чрез SMS и телефонни обаждания. Партньори на проекта са GLOBUL, vivatel, БТК и TERACOMM.
DMS е система с регистрирана търговска марка, разработена за първи път в Чехия и която от тази година ще започне да се прилага и в България. DMS се осъществява от Български дарителски форум и Фондация "Помощ за благотворителността в България". Този партньорски проект предоставя възможност за дарения чрез SMS от абонати на GLOBUL и vivatel в България и чрез телефонни обаждания от абонати на БТК.
Предимствата на DMS са безспорни за търговските компании, неправителствените организации и публични институции, но на първо място за крайните „потребители” на дарителските инициативи. DMS налага единен номер за всички благотворителни кампании и за всички участващи мобилни оператори, като по този начин въвежда единни критерии за достъп на организациите и институциите. DMS гарантира предоставянето на обратна връзка на дарителите за набраната сума и изразходваните средства и налага единна цена на дарителския SMS и телефонното обаждане, еднаква за всички кампании и участващи оператори. DMS предоставя на легитимни неправителствени организации и публични институции в България възможност да набират средства с благотворителна цел чрез един от най-лесните механизми за даряване – кратки текстови съобщения и телефонни обаждания.
„GLOBUL участва в инициирането и реализацията на DMS в България, защото вярваме, че една единна система за даряване с ясни правила, каквато е DMS услугата, ще осигури прозрачност и ще стимулира процеса на даряване в България. За да даряват повече, българите се нуждаят от ясна система, която именно DMS ще осигури. Защото услугата гарантира, че средствата отиват на точното място, разходват се по предназначение и във всеки един момент има ясна информация за развитието на даден дарителски акт,” каза по време на пресконференцията Петя Стоянова, Директор корпоративен маркетинг в GLOBUL.
DMS е регистрирана търговска марка, разработена за първи път в Чехия в партньорство от Чешкия дарителски форум, Vodafone, Telefonica и T-Mobile в Чехия. DMS се осъществява в България от Български дарителски форум и Фондация "Помощ за благотворителността в България".

Коментар