Доверието в Интернет расте в глобален мащаб

Общият индекс на доверие на потребителите при работа в интернет е нараснал от 39,0 до 39,9, твърди доклад на компанията за сигурност Trend Micro. Изследването Internet Confidence and Safety установява обаче снижение на нивото на доверие на потребителите в САЩ и Франция – от 44,4 и 41,1 през август до 43,8 и 39 през февруари съответно.
Ръстът на общото ниво на доверието се дължи на страни като Великобритания, Германия и Япония. Индексът за британските потребители, например, се е повишил от 42,2 през август до 46 през февруари.
По-малко от половината, или 45% от анкетираните в САЩ се чувстват по-безопасно в интернет, което е с 6% по-малко в сравнение с август 2006 г. Намалял е с 6% и броят на потребителите, които вярват, че до половин година интернет ще стане по-безопасен – от 32% през август м.г. до 26% през февруари 2007.
В Англия рязко е намалял броят на потребителите, които са станали жертва на зловреден код през последните шест месеца – от 43% през август до 31% през февруари. В същото време, само 17% от анкетираните в Япония съобщават за заразяване на своите компютри през отчетния период.
Мнозинството потребители продължават да използват своите кредитни карти за покупки през интернет и да извършват онлайн банкови транзакции. Нивото на доверие в интернет при тях расте, въпреки предупрежденията за рисковете от измами.

Коментар