Търсачките се насочват към мобилните услуги

  
Търсещите машини на Google, Yahoo и Microsoft постигнаха забележителен успех в традиционната мрежа. Сега обаче те обръщат погледа си към ново предизвикателство, а именно мобилния достъп чрез клетъчни телефони и други безжични устройства.

Причината за това е очевидна: в момента само около 30 милиона (12%) от общо 238 милионна безжични абонати в САЩ използват мобилния Интернет. Но от юни 2005 година до юни 2006 броят на високоскоростните безжични абонати се увеличава с 2800%. Така приходите от безжични данни са скочили със 77% до $15.2 милиарда за 2006 г., в сравнение с $8.6 милиарда през 2005 г.

Съществува обаче един голям проблем (или по-скоро три), който стои пред търсачките. Безжичните доставчици от Топ 3 – AT&T, Sprint Nextel и Verizon – са на пътя на търсачките, тъй като контролират своите безжични мрежи, както и какво се появява при техните абонати. А това са три наистина големи препятствия.

Google и Yahoo може да са големи в уеб търсенето, но в никакъв случай не могат да се сравняват с големите телекомуникационни гиганти. Приходите за миналата година на AT&T са $63 милиарда; Verizon – $88 милиарда; Sprint Nextel – $41 милиарда; Microsoft – $44 милиарда; Google – $10.6 милиарда; Yahoo – $6.4 милиарда. 

Броят на безжичните абонати на голямото трио също е внушителен: AT&T – 61 милиона; Verizon – 59 милиона; Sprint Nextel – 53 милиона. Източниците за тези данни са уеб сайтовете на компаниите, както и документи на комисията SEC (Securities and Exchange Commission).

В същото време броят на мобилните уеб абонати е 14.5 милиона за Yahoo, което се равнява на 7% от мобилните абонати в САЩ; 8.3 милиона за AOL (4%); Google има 8.2 милиона абонати (4%), а MSN е със 7.5 милиона абонати, или 3.6% от всички.

Когато цифрите говорят…

Коментар