Пазарът на твърди дискове регистрира традиционно слабо първо тримесечие. Въпреки че продажбите са нараснали с 12.2% в сравнение със същия период на 2006, пазарът бележи спад от 4.7% в сравнение с четвъртото тримесечие на миналата година, сочи проучване на iSuppli, данни от което са изнесени в digitimes.
В допълнение, падащите цени намалиха маржовете на печалба на основните доставчици на твърди дискове.
HDD индустрията е продала 114 милиона устройства през първото тримесечие на 2007 година, което е с 4 милиона по-малко от прогнозата на iSuppli. Спадът в сегмента на твърдите дискове е изненадващ на фона на силното търсене на компютърния пазар.
Намалението на цените се дължи на изострената конкуренция между шестте водещи производители на HDD пазара – Seagate, Western Digital, Hitachi GST, Samsung, Fujitsu и Toshiba. Брутната печалба на Seagate намаля до 21,3% – от 24,3% година по-рано. При Western Digital пък се наблюдава спад от 19,3% на 15.7% по този показател.
По-ниските цени на HDD, от друга страна, носят незабавни ползи. Намаляват цените на компютрите, а твърдите дискове стават по-конкурентни на алтернативните устройства за съхранение на данни, най-вече на флаш драйвовете за лаптопи.
Seagate продължава да води на световния пазар за HDD, като през първото тримесечие има дял от 34.6% по брой продадени устройства, запазвайки нивото си от предходното тримесечие. Western Digital е втори по големина играч в сегмента с дял от 21.5%, което е нарастване с 1% спрямо Q4’2006.
Hitachi GST е на трето място със 17.2% пазарен дял, следвана от Samsung с 11%, Fujitsu със 7.3% и Toshiba със 7,1%, според данните на iSuppli.