Световният пазар на LCD телевизори намаля с 13.99 милиона броя през първото тримесечие на годината, в сравнение с четвъртото на 2006-та. В процентно изражение продажбите са паднали с 8%, по данни на iSuppli, изнесени в digitimes.
Спадът на пазара обаче е нормален и очакван за периода след силните коледни и новогодишни продажби, посочват анализаторите.
Всички доставчици на LCD TV от Топ 5 бележат спад, като най-зле се представя Philips с продажби от 1.7 милиона броя, в сравнение с 2.3 милиона през предходното тримесечие, което е 26% надолу. Пазарният дял на компанията е намалял от 15,1% до 12.2% за периода, като й отрежда трето място.
Вторият в челната петица, Sony, отича спад от 13.7% за тримесечието, но се представя по-добре от Philips.
Корейският гигант Samsung може да се счита за отличник с намаление на продажбите от 7%, което е по-малко от средното за пазара. Лидерът в сегмента е продал 2.4 милиона LCD TV за първото тримесечие, което е само със 100 хиляди бройки по-малко от продажбите през Q4’2006. Пазарният дял на компанията се е увеличил от 16,7% на 16,8%, според iSuppli.
Топ 5 на LCD TV пазара допълват Sharp и LG Electronics с дялове съответно 11,31% и 7,82%, сочат данните на анализаторите.