Епълската платформа iOS остава лидер на пазара за брандирани таблети, но делът й е намалял през първото тримесечие до 48,2%, спрямо 63,1% година по-рано, сочи проучване на Strategy Analytics.
С бързи темпове към iOS се приближава гугълската платформа Android, която е инсталирана на 43,4% от таблетите, доставени в периода януари-март, докато през първото тримесечие на миналата година имаше дял от 34,2%.
Прогрес бележат и Windows моделите. Операционната система на Microsoft вече достига 7,5% дял, докато година по-рано дори не беше представена в проучването.
Проблеми за Microsoft в момента са тесният канал за дистрибуция, липсата на добри приложения и объркването с операционните системи Windows, отбелязват анализаторите.
В периода януари-март са продадени 17,6 милиона брандирани Android таблети и 19,5 млн. iPad устройства, в сравнение с 6,4 млн. и 11,8 млн. година по-рано.
Като цяло, през първото тримесечие на годината са продадени 40,6 млн. таблета. Ако се отчетат небрандираните устройства, пускани по поръчка на оператори и други компании, Android може да се счита за лидер с 52% дял, твърди Strategy Analytics.