Стратегията на Oracle за купуване на конкуренти се отплаща

Сметката от $25 милиарда, която е натрупала Oracle досега, купувайки по-малки компании производители на софтуер, изглежда оправдана, предвид добрите резултати на фирмата. За четвъртото фискално тримесечие приходите на Oracle са се увеличили с 23% на $1.6 милиарда, според siliconvalley.com.
Политиката на компанията през тримесечието, което завърши през май, продължи поредицата от покупки, които помогнаха на Oracle да увеличи своята пазарна цена с около $30 милиарда, откакто шефът Лари Елисън успя след множество опити да придобие PeopleSoft в края на 2004 година.
Решена да създаде бизнес за цялостни „от до” софтуерни решения, компанията погълна за последните 2 години и половина около 30 фирми на обща стойност от $25 милиарда, което включва и сделката с PeopleSoft. А тази седмица Елисън заяви пред анализатори, че Oracle ще продължи да следва стратегията си за закупуване на по-малки фирми.
Освен че елиминира някои от конкурентите си чрез своята агресивна експанзия, Oracle успя да затвори зеещата дупка в конкуренцията между нея и немската SAP, която от доста дълго време е лидер в бизнеса със софтуерни приложения. Глобалният дял на SAP от пазара за приложения, който в момента се оценява на $81 милиарда, се е увеличил на 9.4% от 9.2% през миналата година, докато този на Oracle е нараснал на 5.8% от 4%, според последните данни на IDC.
Според анализатори от Forrester, ако тенденцията се запази, Oracle може да настигне SAP за две или три години. И докато компанията отнема от дела на SAP в бизнеса с приложения, тя увеличи своята преднина на пазара за база данни, който все още е източник на по-голямата част от приходите на компанията. В края на 2006 година Oracle имаше 47% дял от този пазар, според Gartner. Това е повече от общите дялове на втория IBM и третия Microsoft, които държат съответно 21% и 17%.

Коментар