Водещ измерител на сайтове въвежда нови правила


Дискусиите относно кликвания, импресии и уникални посетители поеха в нова посока, след като компанията за измерване на уеб сайтове Nielsen/NetRatings престана да отчита импресиите, с цел да направи по-точни метрически системи.
 
Nielsen/NetRatings добави „Total minutes" и "Total Sessions" към набора от статистически данни на своята услуга за измерване NetView. И докато досега NetView винаги е отчитала само средно време, прекарано на една уеб страница от един потребител, и среден брой сесии, то новите метрически системи доставят по-голяма перспектива за цялостния трафик на един сайт.
 
"Total minutes" е най-доброто средство за измерване на този начален етап на развитието на Web 2.0, посочват от компанията в www.newsfactor.com. И не само защото новият инструмент измерва обективно уеб сайтовете с богати интернет (RIA) и медия приложения, но и поради факта, че измерва онлайн игри и интернет приложения, които не можеха да се оценят прецизно само на базата на импресии.
 
Така например, RIA технологии като Ajax и медия приложения като аудио, видео, спортни резултати на живо и други обогатяват изключително много преживяванията на потребителите, но в същото време поставят и доста препятствия за измерване на интернет аудиторията. Ajax опреснява съдържанието, без да зарежда наново цялата уеб страница, а медия технологиите доставят динамично променящо се съдържание на една единствена страница или медия плеър.
 
Такива посещения на сайта не могат да се измерват с импресии, докато чрез изчисляване на броя прекарани минути на страницата може да се оцениобективно поведението на потребителя, без това да зависи от дизайна на сайта.
 
Данните на Nielsen/NetRatings показват също, че разликата между прекараното време на една уеб страница и импресиите варира в зависимост от категорията на сайта. Отношението на общите минути, прекарани на Google Search и YahooSearch, например, е 3.3 към 1, докато това между импресиите им е 3.1 към 1.
 
При социалните мрежови сайтове MySpace и YouTube отношението между общите прекарани минути е 3.6 към 1, докато при импресиите то е 10.4 към 1. Посетителите на YouTube изразходват повече време на страница, от колкото тези на MySpace, защото обикновено гледат видео материали, което изисква по-малко опресняване на страницата. MySpace пък може да обслужва повече реклами, защото има голям брой опреснявания на страницата.
 
Данните на Nielsen/NetRatings за месец май тази година показват,че общият брой изразходвани минути на Google Search, Yahoo Search, MySpace и YouTube са съответно 2557, 764, 7535, 2117(в милиони), докато броят на импресиите е съответно 7623, 2451, 28 672 и 2762 (в милиони).
  
Водещите три уеб бренда от топ 10 по общ брой изразходвани минути са AOL Media Network, Yahoo и MSN/Windows Live. По-голямата част от времето, прекарано на техни сайтове се дължи на мигновените съобщения, приложенията и имейла, които представляват съответно 63%, 54% и 47% от общите им минути. Fox Interactive Media, Google, eBay и YouTube се представят много силно, най-вече поради своята лоялна и ангажирана аудитория, докато Microsoft и Apple печелят от своите популярни мултимедийни приложения, и по-специално Windows Media Player и iTunes.

Единственият уеб бранд, пробил в топ 10, когато се отчита и общият брой минути, е EA – Electronic Arts Online, което се дължи на многото време, което потребителите прекарват на неговия сайт за игри Pogo.com.

по темата: „Водещ измерител на сайтове въвежда нови правила”

добавете коментар...

  1. ha-ha

    4e tova otdavna e izmisleno bre!

Коментар