Sony Ericsson увеличи с близо 60% продажбите си

Sony Ericsson, четвъртият по големина производител на мобилни телефони, отчете увеличение в печалбата и пазарния си дял през второто тримесечие на годината. Ръстът идва, въпреки че средната продажна цена на хендсетите на компанията е намаляла.
Чистата печалба на обединението между шведската фирма Ericsson и японската Sony се е увеличила с 54% на 220 милиона евро – от 143 милиона евро за същия период от миналата година. Продажбите на компанията са нараснали на 3.1 милиарда евро, спрямо 2.3 милиарда евро през второто тримесечие на 2006 г., писа siliconvalley.com.
За въпросните три месеца Sony Ericsson е продала 24.9 милиона хендсета, което е увеличение с 59%, в сравнение с периода от миналата година. Компанията е увеличила своя глобален пазарен дял 1,5 пъти, за да достигне 9%. В топ три на производителите на клетъчни телефони са финландската Nokia, американската Motorola и южнокорейската Samsung.
От шведско–японското обединение обясняват възходящите резултати с усилията на компанията да позиционира своята марка в ключови категории, като снимки, музика и мултимедия, и с портфолио, което включва по-конкурентни цени на телефоните.
В момента Sony Ericsson разчита на мултимедийни хендсети с камера и музикален плеър, които се продават под марките SonyWalkman и Cyber-shot. Компанията очаква през 2007 година на глобалния пазар за мобилни телефони да бъдат продадени над 1.1 милиарда хендсета.
Sony Ericsson e увеличила пазарен си дял в Латинска Америка, Европа, Средния Изток и Африка, благодарение на своите продукти от нисък и среден клас, като музикалните телефони W300 и W200 Walkman.
В същото време средната цена на хендсетите на компанията е паднала на 124 евро през второто тримесечие, докато за същия период миналата година тя е била 145 евро. През първото тримесечие на 2007 г. средната цена на хендсет с марката Sony Ericsson е била 134 евро.

Коментар