Yahoo търси начини да излезе от усложненото си положение

Както се очакваше, Yahoo обяви разочароващи финансови резултати за второто тримесечие, като намали предвижданията за периода до края на годината. Растежът на дисплейните реклами продължава да намалява, а продажбите на реклами при търсене са спаднали повече от очакваното.
С увеличаване на преднината на Google в рекламната война, висшите кадри на Yahoo продължават да обещават големи неща. Досега обаче, техните думи си остават голи обещания, коментира публикация във водещото технологично издание CNET News.
Мениджърите на компанията усещат нажежаването на ситуацията, но засега не могат да отговорят адекватно какви планове имат и дали въобще имат такива. След обявяване на резултатите за тримесечието, изпълнителният директор на Yahoo Джери Янг е заявил, че ще прекара следващите 100 дни в съставяне на стратегически план, като ще проведе цялостен преглед на бизнеса на компанията.
Yahoo няма да уволнява, а ще се фокусира върху три направления – проницателност, отвореност и партньорство, по думите на Янг. В допълнение към това, компанията ще остави на заден план продуктите, които не са на необходимото ниво и не носят печалба. Приоритетите на Yahoo ще бъдат работата в екип, лидерството и… желанието за победа.
Докато обаче на пръв поглед изглежда, че интернет гигантът е сериозен относно какви промени трябва да се направят, всъщност все още няма съставен подробен план за действие. Освен това за компания, която се намира в затруднено положение като Yahoo, не съществува бързо решение на проблемите. Дори едно изненадващо закупуване на интернет собственост, като Facebook например, не би оправило състоянието на компанията.
Никой не казва, че Yahoo ще купи Facebook, която, според анализаторите, печели от дисплейни реклами за сметка на търсачката. Facebook избра Microsoft да обслужва рекламите на нейния популярен социален мрежов сайт. А няма никакви индикации, че акционерите на Yahoo биха могли да си позволят друга голяма покупка, особено за цената, която се дава на младата фирма Facebook – между $1 и $6 милиарда.
В същото време, докато Yahoo се намира в задънено положение, Google продължава да увеличава своя пазарен дял при търсенето. Компанията успява да вземе и повечето от доларите, похарчени за маркетинг търсене – 75%, докато при Yahoo този процент е 18%, показва скорошно проучване на SearchIgnite и RBC Capital Markets.
Приходите на Google в САЩ се очаква да нараснат с 45% през тази година, докато тези на Yahoo да паднат с 18%. Очевидният контраст ще се види, когато Google обяви своите финансови резултати за второто тримесечие. Анализаторите очакват растежът на приходите на най-голямата търсачка да е над 60%, докато при Yahoo той е само 11%.

Коментар