Обнадеждаващи резултати през второто тримесечие постигнаха поддръжниците на стандарта за видео с висока резолюция HD DVD. Северноамериканската група за промотиране на HD DVD (HD DVD Promotional Group) изпъчи гърди на изложението за домашни развлечения Home Media Expo 2007, организирано от асоциацията ЕМА (Entertainment Merchants Association), със своята малка победа над конкурентите от Blu-ray Disc.
Резултатите, огласени от организацията, се базират на доклади на компаниите за анализи NPD и Nielsen/Netratings, както и на данни за продажбите на филмовите студия. Според тях, общо хардуерните продажби на HD DVD са се увеличили с 37% през Q2 спрямо Q1, а софтуерните – с 20%.
Позовавайки се на същите източници, от промотиращата група съобщиха, че за същия период хардуерните продажби на Blu-ray Disc са спаднали с 27%, а при софтуера намалението е 5%. Не е ясно обаче дали конзолите PlayStation 3, които имат вграден Blu-ray драйв, са били изключени от тези данни, обърна внимание dailytech.com.
Създателите на HD DVD отдават заслугата за скорошния скок в продажбите на големите маркетингови усилия, благодарение на които цената на HD DVD плеърите падна на $299. И именно в резултат на новата цена, продажбите на HD DVD CE плеъри са се увеличили с впечатляващите 183% през второто тричесечие, спрямо първото. На пазара са пуснати над 180 000 HD DVD CE плеъри.
През изминалата седмица от европейската HD DVD Promotional Group казаха, че държат около 74% от пазара за хардуер във Великобритания, Германия, Франция, Италия, Испания и Швейцария. И от европейската, и от северноамериканската HD DVD организации обещават на собствениците на плеъри по света близо 1000 филмови заглавия до края на годината.