Western Digital ще гони първо място с “по-секси” продукти

Нови външни хард дискове, по-секси от тези на конкурентите, са една от основните причини Western Digital да се намира в момента на лидерската позиция в сегмента. Това заяви Даниел Майерхофер, мениджър по PR и комуникации в европейската структура на компанията, на среща с журналисти в София, организирана от дистрибутора Солитрон.
Майерхофер имаше предвид дизайна на външните HDD продукти „Passport”. Преди една година приходите на WD от продажбите на външни дискове са представлявали 5% от общите, докато сега генерират 20%.
В момента на пазара няма лоши продукти от гледна точка на качеството. Ето защо е необходимо да се заложи не само на качеството и надеждността, но и на дизайна на продуктите, подчерта мениджърът на WD. Продуктите трябва да са приятни на външен вид, защото стоят на видимо място на бюрото.
Друго важно нещо е външните HDD да не дразнят с шума. Ако цял ден стоите пред компютъра и нещо постоянно шуми, това ви пречи да се концентрирате, а освен това ви уморява допълнително, поясни Майерхофер.
Относно качеството на продуктите, PR специалистът на компанията разкри, че връщането на продукти, поради производствен дефект, представлява по-малко от 1% от производството на WD.
Основният бизнес на Western Digital се състои в производство на хард дискове за десктоп компютри. Преди 2 години обаче компанията започна да произвежда и външни хард дискове. Около 40% от бизнеса на фирмата вече не е свързан с HDD за десктоп системи.
От известно време пазарът за HDD не расте с големи темпове и затова компанията се е преориентирала и към сегментите за лаптопи, потребителска електроника и корпоративен бизнес. Така например, за миналата година WD е продала около 3 милиона HDDD на компании за потребителска електроника като Sony и Panasonic.
В момента WD предлага продукти във всички сегменти на пазара за HD. В Европа компанията е лидер на пазара, като за Централна и Източна Европа делът на фирмата е 51%, каза Иржи Олежник, мениджър продажби за региона.
През миналия месец юни WD сключи договор с българския дистрибутор Солитрон, като за една година компанията вече има дял на пазара у нас от около 19%, по данни на IDC, заяви представителят на HDD производителя.
Основен проблем в България, според Олежник, е контрабандата на хай-тек продукти, което естествено затруднява воденето на легален бизнес в страната. Той обаче добави, че негово лично желание е делът на WD у нас да достигне 50%, като по този начин България ще се доближи до другите страни в региона. В Гърция WD има дял от 70% на пазара за твърди дискове, в Чехия – 48%, а в Румъния – малко над 40%, разкриха от WD.
През последните 7 години WD не е обръщала внимание на България като на потенциален печеливш пазар, заяви Олежник. Освен това, допреди няколко години, фирмата не се ползвала с добро име на пазара у нас, което в момента се опитва да поправи, допълни мениджърът.
Глобалната стратегия на компанията е била променена преди 2 години. Сега WD залага на работа на местно ниво с големите локални компании, тъй като те познават пазара най-добре и могат да окажат необходимите поддръжка и помощ на риселърите.
WD вече не се старае да бъде първата компания, която пуска нещо ново на пазара, като например 1TB твърд диск, а залага на качествените параметри и дизайна. В близките дни Western Digital ще представи свой твърд диск с капацитет от 1TB, след като неотдавна основни конкуренти обявиха подобни решения.

Коментар