Стартират пийпълметрични изследвания и в българския интернет

Най-голямата агенция за интернет проучвания в Централна и Източна Европа "Гемиус" АД отскоро действа и на българския пазар. Към момента Гемиус измерва повече от 80 милиарда показани интернет страници (импресии) месечно в над 330 000 интернет сайта (домейна), като предоставя и данни за социо-демографския профил на потребителите във всички аналогични на българския интернет пазари, съобщават от компанията в IT in The Press.
Наскоро фирмата представи своя продукт gemiusAudience и у нас. Участниците в българския интернет ще имат възможност да се възползват от изследване, данните от което се смятат за "валута" в бранша в редица държави, посочват от Гемиус. Продуктът е единствен по рода си и засега няма конкуренция на българския пазар, твърдят от компанията.
gemiusAudience е широкоразпространено средство за интернет медийно планиране. На всички пазари, в които е навлязло проучването, се наблюдава значителен ръст на заделяните средства за интернет реклама, като процент от рекламните бюджети на фирмите. Измерването на аудиторията предоставя на компаниите всички необходими данни за планиране на рекламата в интернет, аналогично на това в традиционните медии.
По-конкретно, проучването предоставя подробни данни за реалния брой потребители (не "кукита" и не IP адреси, а реални потребители) на различните интернет сайтове, а също и за техния социо-демографски профил (пол, образование, професия, доходи, местоживеене и много други).
Чрез сложна методология се дава най-важната информация, която позволява на собствениците на сайтове да разберат дали привличат аудиторията, към която се стремят, а на рекламодателите – възможност с максимална точност да насочват кампаниите си към тези сайтове, където тяхната целева група е представена най- добре.
Данните от проучването ще се предоставят всеки месец, така че с негова помощ клиентите ще могат да сравняват популярността на различни сайтове във времето.
Специално създаден софтуер gemiusExplorer позволява анализ на данните. Неговите При медийно планиране, неговите функции позволяват на потребителите да дефинират целеви групи и да правят подбор на сайтове с максимално покритие и минимално дублиране на целевата група.
Етапът на тестване на проекта в България започна в края на април 2007 г.. В момента в теста участват над 50 интернет сайта (домейна). Все още има възможност интернет сайтовете, които искат да тестват продукта, да го направят и да получат информация за социо-демографския профил на техните посетители напълно безплатно, уточниха от Гемиус.

Коментар