Microsoft се кани да измести Yahoo в онлайн рекламата

  
Microsoft направи първата стъпка към задминаване на Yahoo в рекламния бизнес, като приключи сделката за закупуване на компанията за дигитален маркетинг aQuantive на стойност $6 милиарда. Така софтуерният гигант може да се окаже основен конкурент на Google в бизнеса с онлайн реклама.

Целта на Microsoft е да бъде номер 1 или номер 2 на този пазар, според публикация на AP в news.yahoo.com. Планът е доста амбициозен, имайки предвид колко назад стои компанията в трафика с търсене и приходите от реклама, в сравнение с Yahoo и Google.

Разрушителните промени в софтуерната индустрия, и по-точно преходът от десктоп програми към приложения, доставени по интернет, ще се отрази на всеки продукт ан Microsoft, като все още не се знае какви ще бъдат последствията от тези промени. Чрез придобиването на aQuantive софтуерната фирма вярва, че е намерила пътя как да остане печеливша по време на прехода.

Отдели и от двете компании са били обединени и реорганизирани, за да доставят платформа за рекламиране, която да поддържа новите уеб базирани услуги. Сформирано е ново звено, което включва технологиите за обслужване на реклами на aQuantive, инструменти за проследяване на успеха на онлайн рекламни кампании, както и Drive PM, който разширява способността на Microsoft да продава уеб реклами на обширната мрежа от топ сайтове на aQuantive.

Освен това новото звено ще включва и инструментите на Microsoft за продажба на дисплейни реклами и реклами при търсене в своите собствени уеб страници. Става въпрос за интегриране на технологиите на Massive – компания, закупена от софтуерния гигант през изминалата година, която вмъква реклами във видео игри, както и на Screen Tonic – фирма за мобилна реклама, придобита от Microsoft през май.

Коментар