BlackBerry е безспорен лидер на корпоративния пазар

Доминиращата роля на смартфона BlackBerry сред корпоративните ИТ специалисти почти не се е променила, въпреки предизвикателствата от страна на други вендори, предлагащи сложни мобилни хендсети на мобилните професионалисти. Това твърди ново проучване на фирмата за пазарни изследвания Chadwick Martin Bailey.
Произведени от Research In Motion (RIM), устройствата BlackBerry са много по-предпочитани в отговорите на участниците в проучването, обхванало стотици ИТ специалисти от големи компании (с над 1000 души персонал).
Проучването показва също така, че RIM и нейните конкуренти нямат особен успех в разширяването на потреблението на смарт телефони извън групата на мениджърите и ИТ професионалистите. И докато над 60% от анкетираните компании използват BlackBerry или други смартфони, обикновено тези устройства не са широко разпространени сред служителите , а само сред определени групи – мениджъри, персонал по продажби и ИТ работници.
През последните 18 месеца големи вендори, сред които Nokia, Motorola и Samsung, пуснаха нови модели в опит да се преборят с доминиращата роля на BlackBerry. Те дори купиха компании, за да могат да прибавят към своите услуги и мобилен имейл. Така например, Nokia закупи Intellisync през февруари 2006 г., докато Motorola придоби Good technology през миналия ноември.
Тези ходове обаче не подкопаха силните позиции на RIM. През изминалата година много анализатори на индустрията предвиждаха, че пазарният дял на компанията ще намалее драстично, след като другите вендори пуснат усъвършенствани устройства, предлагащи клетъчни и Wi-Fi връзки. RIM обаче отново съобщи за силни резултати в доклада си за последния отчетен период.
За първото тримесечие на фискалната 2008 година приходите на фирмата са били $1.082 милиарда, което е увеличение от 76.5% за една година. RIM е продала около 2.4 милиона устройства за тримесечието и е прибавила нови 1.2 милиона абонати на BlackBerry, надхвърляйки общата бройка от 9 милиона. През миналия месец RIM пусна своя първи телефон с възможност и за Wi-Fi връзка – модела BlackBerry 8820.

Коментар