Глобалните продажби на дигитални камери се очаква да се увеличат с 15% през тази година, твърдят от IDC, което е с два пъти повече от предишното предвиждане на компанията. Възходът на пазара ще спре тенденцията на спад в растежа от последните четири години.
Дигиталната камера вече е станала моден аксесоар, тенденция, популяризирана от тънките мобилни телефони и музикалния плеър iPod на Apple, писа CNET News. Едновременно с това, дигиталната камера е станала и личен предмет с ниска цена, чиито продажби в момента са в подем, благодарение по-скоро на импулса на хората, отколкото на ползата от тях. Явлението се наблюдава най-вече в САЩ, Япония и Европа, посочват от IDC.
Настоящата година е първата, в коята на пазара се появяват множество шарени камери, по-голямата част с цени под $200. Това позволява на потребителите да избират измежду повече цветове, а не само между черно или сребърно.
В същото време докладът на IDC показва, че средният брой камери във всеки дом, притежаващ такива устройства, е останал същия, както през 2006 година – 1.4. Това предполага, че потребителите сменят устройствата си с по-бързи темпове от очакваните.
SLR (single-lens reflex) камерите, предпочитани от професионалистите и фотографите–любители, ще са един от двигателите на обшия пазар, тъй като за разлика от преди, сега те са с по-достъпни цени. Средната цена за всички дигитални камери, от най-простите до SLR, се очаква да намалее с 13% през тази година до $307 – от $352 през 2006.
Търсенето на дигитални камери, и по-специално на тези, произведени от пазарните лидери Canon, Sony и Eastman Kodak, ще остане силно и през критичния сезон на празничното пазаруване, прогнозира IDC. Компанията повиши и предвижданията си за състоянието на пазара през 2011 година, когато се очаква да бъдат продадени 138 милиона устройства, а средната цена да падне на около $250.