Бизнесът гледа скептично на блоговете

 
Създаването на фирмен блог може да се окаже, че не е най-добрият начин за комуникация с клиентите. Това показва проучване на silicon.com, в което половината от читателите на сайта смятат, че блогът не е удачен за бизнеса.

Част от бизнесмените обаче са на мнение, че блоговете могат да спечелят сърцата на потребителите. И докато 50% от участниците в проучването не виждат в блоговете подходящ начин за комуникация между компаниите и техните клиенти, то над една трета (35%) смятат, че има полза от корпоративните блогове.

Броят на скептиците се е увеличил в сравнение с миналата година, когато само 38% се обявиха срещу бизнес блоговете, което навежда на мисълта, че на това средство за комуникация се гледа с нарастващо подозрение.

Оценката за броя на блоговете в Мрежата постоянно се променя, особено на тези, които редовно се осъвременяват. Цифрата обаче със сигурност е в рамките на десетки милиони. И макар растежът на блогосферата да не е направила блога харесван от всеки мениджър, то той е допринесъл за опознаването на тази дейност.

Само 2% от участниците в изследването през тази година са казали, че не знаят какво е блог, а през миналата "неуките" са били 14%. Освен това, проучването показва по-малка нерешителност относно полезността на бизнес блоговете. 13% от запитаните не са сигурни дали блоговете помагат за по-ефективната комуникация с клиентите, а през миналата те са били 17%.

Имайки предвид обаче, че всеки човек пуска снимки в интернет със своето куче, то много хора от бизнес средите са настроени изцяло против това средство и го смятат за безмислен канал за комуникация. Това е в противоречие със съветите на фирмата за анализи Gartner. По-рано през тази година експертите препоръчаха на компаниите да дадат шанс поне на изпълнителните директори да имат свои блогове с информация, засягаща самата компания, за да не изостават с променящата се медийна среда и комуникации в света на Web 2.0.

Следващите поколения, които са и утрешната работна сила, най-вероятно очакват да им бъде позволено да създават и четат блогове през работно време.

Коментар