Google сключи сделка с водещи новинарски агенции

Интернет гигантът Google започна да хоства на своя сайт новини и снимки от Асошиейтед Прес и от още три водещи агенции, като така вече не препраща читателите само към други дестинации. Сделката може да намали трафика от Google към медийни сайтове, където са публикувани същите статии, а това да доведе до намаляване на приходите от онлайн реклама на издателите, писа news.yahoo.com.
Google водеше преговори за лицензионни сделки с Асошийтед Прес и Франс Прес през последните две години, след като и двете новинарски компании повдигнаха въпроса дали търсачката нарушава техните авторски права. През същия период най-голямата търсачка в Интернет успя да се договори и с The Press Association и The Canadian Press. Финансовите аспекти на сделките не са обявени.
Новият подход на Google не променя външния вид на Google News, нито се отразява на начина, по който услугата ще третира материалите, създадени от другите медии. И макар търсачката да е купила правата да показва съдържание, генерирано от четирите новинарски услуги, тя ще продължи да свързва читателите и с други уеб сайтове за новини.
Тази новост може въобще да не бъде забелязана от потребителите на Google. Решението за показване на материали на четирите новинарски агенции може обаче да се отрази на издателите, ако трафикът на техните сайтове намалее. По-малко читатели означава по-малко приходи от реклама, което ще доведе до утежняване на финансовото положение на старите медии, тъй като рекламодателите се насочват все повече към интернет.
Въпреки че доминира в търсенето, Google все още изостава по отношение на новините. През юли Google News е привлякла 9.6 милиона посетители, докато при Yahoo News този брой е 33.8 милиона, според данни на comScore Media Metrix.

Коментар